«ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ»

«ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ»


ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΤΑΓΜΕΝΟ ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ TEACHERS FOR EUROPE(T4E)

Υπεύθυνη προγράμματος:
Βόντσα Αικατερίνη ΠΕ05, MEd Παιδαγωγικής

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2016 -2017 η ΣΤ? τάξη του σχολείου μας υλοποίησε πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο : «Περίπατοι στην Ευρώπη».

Η όλη διαδικασία επικεντρώθηκε στο να ενθαρρυνθούν οι μαθητές για τις Ευρωπαϊκές αξίες, σ?ένα πλαίσιο όπου διατηρείται η εθνική φυσιογνωμία των κρατών ?μελών, σε μια Ένωση που δεν περιορίζει την πολιτιστική και γλωσσική ποικιλομορφία των μελών της, αλλά παρέχει κοινή ταυτότητα, αλληλεγγύη, αμοιβαία υποστήριξη και προάγει την ανάπτυξη σχέσεων φιλίας αι συνεργασιών.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

«Η Ευρώπη, μονάχα όταν την κοιτάζουμε από ψηλά, δείχνει όλη τη λαμπρότητά της. Όταν σηκωθεί το αεροπλάνο, και αποκτήσουμε προοπτική, και μπορέσουμε να αγκαλιάσουμε την ήπειρο με μια ματιά, αισθανόμαστε ξαφνικά την αρμονία του συνόλου. Οι τοπικές παραφωνίες ενώνονται σε μια ανώτερη συμφωνία, που δεν μπορεί να τη συλλάβει το αυτί του πεζοπόρου, γιατί συντελείται ψηλά. Οι άπειρες αντιθέσεις συγχωνεύονται σε μια ανώτερη σύνθεση.»
Γιώργος Θεοτοκάς, Eλεύθερο πνεύμα

Αρχικά αναγνώσθηκε απόσπασμα από το βιβλίο το Θεοτοκά για την Ευρώπη , έργο που είναι γραμμένο αρκετές δεκαετίες πριν από τη δημιουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, ο συγγραφέας δείχνει να συναισθάνεται την ύπαρξη μιας ευρωπαϊκής ταυτότητας και μιλάει γι” αυτή με αγάπη και σεβασμό.(αρχικό έναυσμα)

Σε δεύτερο χρόνο, εξετάσαμε τα τραπεζογραμμάτια ?ευρωπαϊκά χαρτονομίσματα και τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται στις απεικονίσεις: παράθυρα, πύλες και γέφυρες, αστέρια που συμβολίζουν το ανοιχτό πνεύμα, καθώς και το πνεύμα συνεργασίας στην Ευρώπη. Αναφέρθηκαν οι χώρες της Ε.Ε. κι έτσι αποφασίσθηκε να γίνει μια εικονική περιήγηση σ? αυτές. Οι μαθητές χωρίσθηκαν σε ομάδες και τους ανατέθηκε να βρουν πληροφορίες (διαδικτυακά) και να παρουσιάσουν τον δικό τους περίπατο σε τόπο επιλογής τους, στις πρωτεύουσες των χωρών που εικονικά θα ήθελαν να περιηγηθούν. Έγιναν παρουσιάσεις και με τη βοήθεια του zee map καρφιτσώθηκαν οι μαθητικές παραγωγές (βίντεο, εικόνα ή γραπτός λόγος), ώστε να παραχθεί ένα τελικό προϊόν.

Οι εικονικοί περίπατοι σε πόλεις χωρών ?μελών τη Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτέλεσε για τους περισσότερους μαθητές μια πρωτόγνωρη γνωριμία με νέους τόπους. Οι ίδιοι διάλεξαν πού θα περπατήσουν, τι θα δουν και ποια διαδρομή θα ακολουθήσουν. Έτσι αποκαλύφθηκαν σπουδαία τοπία φυσικής ομορφιάς, μνημεία με πολιτιστική και ιστορική σημασία και δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί.

Ηλεκτρονικός χάρτης Zee map της Ευρώπης, πάνω στον οποίο έχουν καρφιτσωθεί οι παρουσιάσεις όλων των μαθητών, όπως βίντεο, κείμενα , φωτογραφίες ,με τόπους επιλογής τους βρίσκονται στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση :
http://www.zeemaps.com/view?group=2432452&x=24.966760&y=45.943161&z=15

Έτσι οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει κοινωνός των εμπειριών και των εντυπώσεών όλης της τάξης.

[metaslider id=1263]