Αρχείο μηνός Απριλίου 2019

Επιστρέφοντας με δώρα από την Αθήνα

57486726_2163836080366097_3529842017796358144_nΜια όμορφη έκπληξη περίμενε τα παιδιά όλων των τάξεων του σχολείου μας με την πρωινή προσευχή της Τετάρτης 17 Απριλίου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης παρουσίασαν στα μικρότερα παιδιά του σχολείου την εκδρομή τους στην Αθήνα. Οι τελειόφοιτοι του σχολείου μας έδωσαν μια ιδέα στα παιδιά των μικρότερων τάξεων για την πρωτεύουσα και μίλησαν για τις εμπειρίες που έζησαν σε αυτό το απόλυτα «κερδοφόρο» ταξίδι τους.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα είχε και αρκετά δώρα για τα παιδιά τα οποία παρέδωσαν στη διευθύντρια του σχολείου κα. Στέφου Ζωή.

Συγκεκριμένα, μια αναμνηστική ευχαριστήρια πλακέτα από τον Σύλλογο απόδημων Σιατιστέων Αθηνών ? Πειραιώς η οποία θα ομορφύνει μια γωνιά του σχολείου μας για να θυμίζει την όμορφη συνάντηση του 1ου Δημοτικού με τους απόδημους της Αθήνας στο Ίδρυμα Νιάρχος.

Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο «Πανόραμα της ελληνικής επανάστασης» το οποίο δόθηκε στα παιδιά από το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο και θα παραμείνει στο σχολείο.

Επιπλέον, το βιβλίο «Πολιτισμός και κρίση» το οποίο μας δώρισαν από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και επίσης θα μείνει στο σχολείο μας.

Θερμά ευχαριστούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης για τις δωρεές τους στο σχολείο μας.

01 02 03 04 05 06 07

«Ένα εκπαιδευτικό τριήμερο στην Αθήνα»? από τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης

Με όμορφες εμπειρίες και εικόνες τυπωμένες στα μάτια και την καρδιά τους επέστρεψαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας από την τριήμερη εκδρομή τους στην Αθήνα. Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε από την Παρασκευή 12 Απριλίου έως και την Κυριακή 14 Απριλίου 2019.

Πρόκειται για μια εκπαιδευτική εκδρομή καλά οργανωμένη από τον περασμένο Σεπτέμβριο κι αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κυλήσει ήρεμα. Τα παιδιά συνόδευσαν οι γονείς τους και από το σχολείο μας συνοδοί εκπαιδευτικοί ήταν: κα. Χατζηζήση Αναστασία, κ. Δούβλος Μιχάλης, κα. Μέντζα Αγνή, κα. Τσιώνη Αλεξάνδρα και η κα. Χατζή Θεολογία.

Η πολύ καλή οργάνωση, με τον κάθε εκπαιδευτικό και κάθε γονέα να γνωρίζουν καλά τον ρόλο τους, έφερε πλήρη συνεννόηση μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών κι αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η εκδρομή να είναι απολύτως «κερδοφόρα» για τα παιδιά. Η συμπεριφορά όλων ήταν εξαιρετική και απέδειξαν ότι κατάλαβαν τον ρόλο τους που ξεκάθαρα ήταν να κερδίσουν όσα περισσότερα γίνεται από την πρωτεύουσα μας , την Αθήνα.

Για την πραγματοποίηση της εκδρομής, η διευθύντρια του σχολείου κα Στέφου Ζωή, ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός της ΣΤ΄ τάξης κ. Δούβλος Μιχάλης, το εκπ/κό προσωπικό του σχολείου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης καθώς και οι γονείς τους ευχαριστούμε θερμά τους αξιότιμους ευεργέτες για την οικονομική τους στήριξη για τη μετάβαση και διαμονή των παιδιών στην Αθήνα προκειμένου να πραγματοποιηθεί η προβολή της ταινίας «Σιάτιστα: Ένα ταξίδι σε μια αρχόντισσα» στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για τους απόδημους Σιατιστινούς της Αθήνας. Θερμά ευχαριστούμε:

-          Τον Πρόεδρο και τα μέλη του Ιδρύματος «Παπαγεωργίου» με έδρα τη Θεσσαλονίκη

-          Τον Πρόεδρο και τα μέλη του Ιδρύματος «Georgios  L.  Papageorgiou  Public  Benefit  &  Charitable  Foundation» με έδρα το εξωτερικό

-          τον κ. Παπανικολάου Κωνσταντίνο

-          την κα. Ταχμιντζή Ναούμα

-          την οικογένεια κ. Κωνσταντινίδη Γεώργιου και κας. Κωνσταντινίδου ? Ζιώγου Σούζης

-          τον Δήμαρχο Βοΐου κ. Λαμπρόπουλο Δημήτριο, το Δημοτικό Συμβούλιο και την Πρόεδρο τοπικής κοινότητας Σιάτιστας κα. Δάρδα Καλλιόπη.

Με υπογεγραμμένα πρακτικά και αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου μας θα αποσταλούν ευχαριστήρια στους παραπάνω ευεργέτες.

Την τελευταία εβδομάδα πριν από την αναχώρηση οι μαθητές και οι μαθήτριες ασχολήθηκαν και ενημερώθηκαν εκτενώς γι΄ αυτά που θα αντικρίσουν στην Αθήνα από ένα βιβλίο με τίτλο «Τουριστικός οδηγός της Αθήνας» που ετοιμάστηκε από τον δάσκαλό τους. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το ενδιαφέρον τους για κάθε επίσκεψη που πραγματοποιούσαμε να κρατιέται ζωντανό και οι εκπαιδευτικοί στόχοι να εκπληρωθούν με το παραπάνω.

Απόδειξη αυτού η παρουσίαση που έκαναν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης με την επιστροφή τους στα παιδιά των υπόλοιπων τάξεων του σχολείου μετά την πρωινή προσευχή της Τετάρτης 17 Απριλίου 2019.

Παρακάτω διαβάστε τα λόγια των ίδιων των παιδιών που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό τριήμερο στην Αθήνα:

1)      Ξεκινήσαμε στις 05:15 από τη Σιάτιστα που βρίσκεται στον νομό Κοζάνης. Περάσαμε από τους νομούς Λάρισας, Μαγνησίας, Φθιώτιδας, Βοιωτίας και φτάσαμε στον προορισμό μας, τον νομό Αττικής.

2)      Αφού αποβιβαστήκαμε από το λεωφορείο, είδαμε την αλλαγή της φρουράς από τους Εύζωνες στο μνημείο του Άγνωστου στρατιώτη μπροστά από τη Βουλή. Αυτό είναι καθιερωμένο από την εποχή του Όθωνα για να προστατεύει τα ανάκτορά του.

3)      Μετά κατευθυνθήκαμε στο Μέγαρο Μαξίμου το οποίο ήταν ιδιοκτησία της Σιατιστινής Ειρήνης Μανούση και χρησιμοποιείται ως πρωθυπουργική κατοικία.

4)      Δίπλα από το Μέγαρο Μαξίμου είδαμε το Προεδρικό Μέγαρο το οποίο είναι η έδρα του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλου.

5)      Στη συνέχεια βρεθήκαμε μπροστά από το «Καλλιμάρμαρο» στάδιο που λεγόταν Παναθηναϊκό γιατί ήταν αφιερωμένο στη θεά Αθηνά. Το 1896 εκεί πραγματοποιήθηκαν οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί αγώνες.

6)      Έπειτα κατευθυνθήκαμε στους στύλους Ολυμπίου Διός που ήταν αφιερωμένος στον Θεό Δία. Κατασκευάστηκε τον 2ο μ. Χ. αιώνα από τον αυτοκράτορα Ανδριανό.

7)      Μετά από λίγες ώρες παρευρεθήκαμε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος όπου εκεί στεγάζεται η Εθνική Βιβλιοθήκη και η Εθνική Λυρική σκηνή. Οι εγκαταστάσεις κατασκευάστηκαν από τον Σταύρο Νιάρχο που ήταν εφοπλιστής , επιχειρηματίας και συλλέκτης έργων τέχνης. Παρουσιάσαμε την ταινίας μας «Σιάτιστα: Ένα ταξίδι σε μια αρχόντισσα» στην αίθουσα «Πύργος βιβλίων» στους απόδημους Σιατιστινούς Αθηνών ? Πειραιώς. Ζήσαμε πολύ όμορφες και συγκινητικές στιγμές.

8)      Αμέσως μετά, κατά το βραδάκι, πήγαμε στο κέντρο της Αθήνας, στα γραφεία του συλλόγου απόδημων Σιατιστέων Αθηνών ? Πειραιώς. Εκεί μας καλοδέχτηκαν με ενθουσιασμό και μας είχαν έναν πλούσιο μπουφέ με διάφορα κεράσματα.

9)      Το Σάββατο το πρωί περάσαμε έξω από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών όπου είναι η κατοικία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμου Λιάπη. Εκεί είναι η έδρα της αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδας.

10)   Η επόμενη στάση μας ήταν στη Μητρόπολη Αθηνών που είναι αφιερωμένη στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και εγκαινιάστηκε το 1862.

11)   Μετά από λίγο επισκεφτήκαμε μια βυζαντινή εκκλησία, την Καπνικαρέα, που πήρε το όνομά της από τον υπεύθυνο που εισέπραττε τον καπνικό φόρο. Εκεί ανάψαμε κεράκι.

12)   Κατόπιν ο δρόμος μας έβγαλε στην Παλαιά Βουλή που εκεί στεγάζεται το Ιστορικό Μουσείο. Είδαμε εκθέματα από την άλωσης της Κωνσταντινούπολης (1453) έως σήμερα.

13)   Εκεί μας έκαναν εντύπωση η περικεφαλαία του Κολοκοτρώνη, η καρδιά του Κανάρη, το καριοφίλι του Διάκου, τα πορτρέτα των αγωνιστών, το βόλι που σκότωσε τον Μπότσαρη, οι ενδυμασίες των αγωνιστών, τα αντικείμενα του Λόρδου Βύρωνα, ένα κανόνι Ιταλών και πολλά άλλα.

14)   Μεγάλη εντύπωση μας έκανε ότι ο Βράχος της Ακρόπολης ήταν χτισμένος από το 3000 π. Χ. Τον 5ο π. Χ αιώνα, τον χρυσό αιώνα του Περικλή, η Αθήνα γνώρισε μεγάλη ακμή και η Ακρόπολη χτίστηκε από την αρχή.

15)   Εκεί είδαμε τα Προπύλαια που ήταν η είσοδος της Ακρόπολης.

16)   Ο Παρθενώνας χτίστηκε τον 5ο π.Χ αιώνα , στον χρυσό αιώνα του Περικλή. Ο ναός ήταν αφιερωμένος στην Παρθένο θεά Αθηνά και τον έχτισαν οι αρχιτέκτονες Ικτίνος και Καλλικράτης ενώ τον γλυπτό διάκοσμο ανέλαβε ο Φειδίας.

17)   Μετά είδαμε το Ερέχθειο που ήταν ναός αφιερωμένος στη θεά Αθηνά και στον θεό Ποσειδώνα και τον έχτισαν για να συμφιλιωθούν οι δυο Θεοί.

18)   Στη συνέχεια είδαμε τον ναό Απτέρου Νίκης Αθηνάς όπου μέσα τότε βρισκόταν το ξύλινο άγαλμα της θεάς Αθηνάς χωρίς φτερά για να μην μπορεί να πετάξει.

19)   Το απόγευμα του Σαββάτου πήγαμε στο μουσείο της Ακρόπολης και είδαμε τα εκθέματα από το 3000 π.Χ μέχρι τον 5ο μ.Χ αιώνα. Δηλαδή κούρους, κόρες, τις Καρυάτιδες, το Εκατόμπεδον, πολλά αναθήματα, αετώματα, νομίσματα, ζωφόρους, μετόπες και αντίγραφα των εκθεμάτων που υπάρχουν στο Βρετανικό μουσείο.

20)   Την Κυριακή το πρωί περάσαμε από την πλατεία Συντάγματος που παλιά ονομαζόταν πλατεία Ανακτόρων. Ονομάστηκε έτσι γιατί στις 3 Σεπτεμβρίου 1843 πολύς κόσμος μαζεύτηκε εκεί και ζητούσε νέο Σύνταγμα.

21)   Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το κτίριο της Βουλής και αρχικά μας έδειξαν ένα βίντεο για το πολίτευμα της Ελλάδας. Επίσης είδαμε την έκθεση για τον Ρήγα Φεραίο, τη χάρτα της Ελλάδας, το πορτρέτο του Σιατιστινού Θεοχάρη Τουρούντζια και τον Θούριο που τυπώθηκε στο τυπογραφείο των Μαρκίδων Πούλιου. Ύστερα μας πήγαν στην αίθουσα συνεδριάσεων και καθίσαμε στα έδρανα των βουλευτών.

22)   Πριν από την επιστροφή μας στη Σιάτιστα, περάσαμε από το Αττικό ζωολογικό πάρκο. Εκεί είδαμε την επίδειξη δελφινιών και πάρα πολλά είδη ζώων.

23)   Τέλος, αυτήν η εκδρομή θα έχει μια ξεχωριστή θέση στο κουτί των αναμνήσεων μας γιατί εκτός από τις υπέροχες στιγμές. Κερδίσαμε και πολλές γνώσεις!

«Όσα πρέπει να θυμάμαι από αυτό το εκπαιδευτικό τριήμερο στην Αθήνα»

Ευχόμαστε στη ζωή σας να κάνετε ακόμη καλύτερα ταξίδια μέσα από τα οποία να κερδίζετε γνώσεις και εμπειρίες.

01 02 03 α 03 β 03 γ 04 05 06 07 α 07 β 07 γ 07 δ 08 09 10 11 12 α 12 β 13 α 13 β 14 15 16 α 16 β 17 19 α 19 β 19γ 20 α 20 β 20 γ 21 α 21 β 21 γ 21 δ 21 ε 21 στ 22 α 22 β

Η ταινία μας στους απόδημους της Αθήνας στο ΚΠΙΣΝ

Μοναδικές στιγμές έζησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας κατά την παρουσίαση της ταινίας τους «Σιάτιστα: Ένα ταξίδι σε μια αρχόντισσα» στην Αθήνα στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Τα παιδιά συνοδευόμενα από την υποδιευθύντρια του σχολείου κα Χατζηζήση Αναστασία, τον δάσκαλό τους κ. Δούβλο Μιχάλη, τις δασκάλες κα Τσιώνη Αλεξάνδρα, κα. Χατζή Θεολογία και κα. Μέντζα Αγνή καθώς και από τους γονείς τους έφτασαν στο ΚΠΙΣΝ γύρω στις 18:30 το απόγευμα της Παρασκευής 12 Απριλίου 2019. Εκεί τους υποδέχτηκαν τα μέλη του Συλλόγου απόδημων Σιατιστέων Αθηνών – Πειραιώς, η Πρόεδρος κα Κασσιανή Δικαιολάκου, η αντιπρόεδρος κα Σούζη Ζιώγου ? Κωνσταντινίδου και η κα Ελένη Σαμαρά. Μέχρι την έναρξη της ταινίας τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο Κέντρο, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της Εθνικής βιβλιοθήκης, της Εθνικής λυρικής σκηνής και του πάρκου που στεγάζονται στο ΚΠΙΣΝ ενώ ανέβηκαν τον 8ο όροφο του κτηρίου στο Φάρο όπου με τα κιάλια αποτύπωσαν στο μυαλό τους την Αθήνα πανοραμικά.

Η παρουσίαση ξεκίνησε με το μήνυμα της διευθύντριας του σχολείου κας Ζωής Στέφου το οποίο ανάγνωσε η δασκάλα κα. Αλεξάνδρα Τσιώνη η οποία αναφέρθηκε στη συμβολή των εκπαιδευτικών που ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, τη συμβολή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων ενώ στο τέλος έγινε αναφορά στην προσφορά των ευεργετών για την ολοκλήρωση της δράσης.

Στη συνέχεια, πήρε τον λόγο ο πρόεδρος του πενταμελούς συμβουλίου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης, ο μαθητής Τσιότσιος Νικόλαος ο οποίος ευχαρίστησε τον κόσμο για την παρουσία τους στο Ίδρυμα Νιάρχος και έβγαλε έντονα το συναίσθημα της περηφάνιας για τη Σιάτιστα διαβάζοντας το ποίημα «Σιάτιστα» με το οποίο βραβεύτηκε με το τρίτο βραβείο στον πανελλήνιο και παγκύπριο διαγωνισμό Ποίησης και Διηγήματος.

Έπειτα ο δάσκαλος των μαθητών της Στ΄ τάξης και υπεύθυνος του σχολικού προγράμματος που τρέχει για δεύτερη συνεχή χρονιά, κ. Μιχάλης Δούβλος, μίλησε για τη σημασία της εκδήλωσης τόσο για τα παιδιά όσο και για τους απόδημους Σιατιστινούς της Αθήνας ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πραγματοποίηση της ταινίας και τα οφέλη του εν λόγω προγράμματος για τα παιδιά. Επίσης έγινε αναφορά στους ανθρώπους που συνέβαλαν στη δημιουργία της ταινίας αλλά και στις υπόλοιπες δράσεις που έγιναν και αφορούσαν το ίδιο σχολικό πρόγραμμα. Λίγο πριν το τέλος της ομιλίας του ο δάσκαλος σημείωσε την αξία της προσφοράς των ευεργετών για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης.

Στη συνέχεια τα παιδιά παρέδωσαν τιμητική ευχαριστήρια πλακέτα στις κυρίες του Συλλόγου, Δικαιολάκου Κασσιανή, Κωνσταντινίδου ? Ζιώγου Σούζη και Σαμαρά Ελένη για την τόσο θερμή τους φιλοξενία τόσο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος όσο και στα γραφεία του συλλόγου.

Στην ομιλία της η Πρόεδρος του Συλλόγου κα Δικαιολάκου, εμφανώς συγκινημένη ευχαρίστησε όλους για την τιμή που έγινε προς τα μέλη του συλλόγου με την παρουσίαση της ταινίας στην Αθήνα και ζήτησε πολύ ευγενικά από τα παιδιά να ασχολούνται με την παράδοση. Τέλος μας ευχαρίστησε για τον «αέρα» που φέραμε από τη Σιάτιστα και μίλησε για την ανυπομονησία τους να μας γνωρίσουν.

Άλλη μια έκπληξη από την πλευρά του Συλλόγου απόδημων μας περίμενε με την ευχαριστήρια πλακέτα που παρέδωσαν οι κυρίες στα παιδιά , μια πλακέτα που θα μείνει στο σχολείο για να θυμίζει την όμορφη αυτή εκδήλωση στην Αθήνα.

Στη συνέχεια τα παιδιά παρέδωσαν τιμητική ευχαριστήρια πλακέτα στην οικογένεια Γεώργιου Κωνσταντινίδη και Σούζης Ζιώγου ? Κωνσταντινίδου για την οικονομική στήριξή τους με την κάλυψη των εξόδων για την ενοικίαση της αίθουσας «Πύργος Βιβλίων» στο ίδρυμα Νιάρχος καθώς και για το μπουφέ που ακολούθησε στα γραφεία του Συλλόγου. Το ζεύγος Κωνσταντινίδη, εμφανώς συγκινημένοι, παρέλαβαν την πλακέτα αγκαλιάζοντας τα παιδιά.

Μετά τις ομιλίες, ήταν η ώρα της παρουσίασης της ταινίας όπου οι θεατές με ιδιαίτερη προσήλωση παρακολούθησαν. Η ταινία των παιδιών άγγιξε με το παραπάνω τους Σιατιστινούς που ζουν στην Αθήνα. Σύμφωνα με τα λόγια τους , τους γύρισε χρόνια πίσω σε εκείνη τη Σιάτιστα της ανάπτυξης. Κάθε φορά η πατρίδα μας είναι πιο ποθητή όταν βρισκόμαστε μακριά αυτής.

Λίγο πριν το τέλος της ταινίας τα παιδιά τραγούδησαν το «Είμαστε αλάνια» του Τσιτσάνη και ο κόσμος τα καταχειροκρότησε για την όμορφη προσπάθειά τους.

Με το τέλος της ταινίας ακολούθησαν τα λόγια αγάπης των απόδημων Σιατιστινών προς όλους μας, λόγια που έδειχναν την άκρατη σκέψη  τους για τον τόπο.

Στη συνέχεια οι μητέρες των μαθητών μοίρασαν στους απόδημους παραδοσιακά σιατιστινά σαλιάρια ως ένδειξη ευχαρίστησης για τη ζεστή φιλοξενία τους.

Κατόπιν επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και μεταφερθήκαμε στα γραφεία του Συλλόγου στο κέντρο της Αθήνας όπου μας υποδέχτηκαν πολύ θερμά στην είσοδο των γραφείων  δίνοντας μας το πρώτο κέρασμα , ένα σακουλάκι με γλυκίσματα κι ένα συγκινητικό καρτελάκι για το καλωσόρισμα. Στη συνέχεια, ως γνήσιοι παραδοσιακοί Σιατιστινοί μας «φίλεψαν» με τον πλούσιο μπουφέ με διάφορα εδέσματα και ποτά.  Είμαστε ειλικρινά ευγνώμονες.

Περνώντας τα χρόνια, πολλές από τις εικόνες που την Παρασκευή σχηματίστηκαν μπροστά μας θα σβήσουν απ΄ το μυαλό μας. Απ΄ την καρδιά μας όμως τα συναισθήματα που γεννήθηκαν μέσα μας δεν θα σβήσουν ποτέ. Αυτή η όμορφη συνάντηση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σιάτιστας με τους απόδημους Σιατιστινούς στην Αθήνα σηματοδοτεί σύσφιξη σχέσεων και από μόνη της γεννά χαρά, εκτίμηση, ευγνωμοσύνη που δύσκολα σβήνουν.

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας. Μας έκαναν υπερήφανους με την ταινία τους. Διαφήμισαν τη Σιάτιστα με ένα πολύ όμορφο τρόπο στην πρωτεύουσα της Ελλάδας, την Αθήνα. Πάντα επιτυχίες να έχουν όλοι τους στη ζωή τους.

01 02 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

18 Απριλίου: Ημέρα πολιτιστικής κληρονομιάς, μνημείων και τοποθεσιών (ταινία)

Με αφορμή την 18η Απριλίου , ημέρα Πολιτιστικής κληρονομιάς, μνημείων και τοποθεσιών οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σιάτιστας με τον δάσκαλό τους κ. Μιχάλη Δούβλο δημοσιεύουν το σχετικό κομμάτι από την ταινία τους «Σιάτιστα: Ένα ταξίδι σε μια αρχόντισσα». Ένα κομμάτι της ταινίας διάρκειας 40 λεπτών αφιερωμένο στα αρχοντικά, τις εκκλησίες, τα μνημεία και τις τοποθεσίες της Σιάτιστας.

Αυτό θα πει «Παράδοση»: Χρησιμοποιούμε γνώσεις, βιβλία, εικόνες, ανθρώπους, βάζουμε αγάπη, μεράκι και κόπο, κάνουμε χρήση των νέων τεχνολογιών και δημιουργούμε με τον τρόπο μας μια ταινία που θα παραδοθεί στις επόμενες γενιές.

Κάντε κλικ εδώ για να παρακολουθήσετε την ταινία των παιδιών

ENΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ

Oι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου ανταποκρίθηκαν στην με αριθμό πρωτοκόλλου 3264/26-3-2019 έκκληση του Κοινωνικού Παντοπωλείου του Δήμου Βοΐου για ενίσχυσή του ενόψει των εορτών του Πάσχα.

Οι μαθητές συγκέντρωσαν οχτώ κιβώτια υλικού και συγκεκριμένα 1 κιβώτιο ρύζι, 2 κιβώτια ζυμαρικά, 1 κιβώτιο γάλατα εβαπορέ, 1 κιβώτιο χαρτικά-απορρυπαντικά, 1 κιβώτιο όσπρια, 1 κιβώτιο ζάχαρη κι αλεύρι και 1 κιβώτιο μπισκότα, που παραδόθηκαν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο στις 16 Απριλίου 2019.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Την Τρίτη 2 Απριλίου 2019 εορτάστηκε στο σχολείο η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ και της Β΄ τάξης σε συνεργασία παρουσίασαν με τεχνική κουκλοθέατρου το λαϊκό παραμύθι «Ο ποντικός και η θυγατέρα του». Επίσης παρουσίασαν σε επανάληψη το παραμύθι «Οι εφτά χρωματιστοί ιππότες» (που είχε παρουσιαστεί και στο αφιέρωμα κατά του ενδοσχολικού εκφοβισμού).

Στη συνέχεια 45 μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας βραβεύτηκαν με βραβεία φιλαναγνωσίας.

Την επιμέλεια της εκδήλωσης είχε η Στέφου Ζωή, ενώ πολύ σημαντική βοήθεια προσέφεραν η Δραγγώγια Σουλτάνα και η Κουρπουανίδου Αποστολία.

Επίσης η Α΄ τάξη του σχολείου με τις δασκάλες κ. Χατζή Θεολογία και κ. Λαφαζάνη Ρένα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Σιάτιστας «Μανούσεια» για συμμετοχή σε εκδήλωση παρουσίασης παιδικού βιβλίου με τον τίτλο «Αντάμα» του Θεόδωρου Παπαϊωάννου στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.

ΤΟ ΠΑΖΛ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ?ΕΝΩΣΕ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Η Ε ΄τάξη του σχολείου μας με τους εκπαιδευτικούς κ. Πορπόρη Ιωάννη και κ. Κουγιούφα Μαρία και με την υποστήριξη της κ. Χατζηζήση Αναστασίας, υποδιευθύντριας του σχολείου, συμμετείχαν στην προγραμματισμένη δράση «Το παζλ του αυτισμού ?ενώνει τη Δυτική Μακεδονία» του Κέντρου Ημέρας για παιδιά, εφήβους και νεαρούς ενήλικες με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Ν. Καστοριάς, την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019.

Η δράση πραγματοποιήθηκε στο ανοιχτό γήπεδο ποδοσφαίρου στους Μανιάκους Καστοριάς, με την επιδίωξη να σχηματιστεί ένα μεγάλο παζλ διαστάσεων 17 μέτρων επί 9,90 μέτρα με τη μεγαλύτερη συμμετοχή ανθρώπων για να καταχωρηθεί στα Ρεκόρ Γκίνες. Αναφέρθηκε πως στη δράση συμμετείχαν συνολικά 1702 παιδιά από σχολεία των τεσσάρων νομών της Δυτικής Μακεδονίας, στα οποία προηγουμένως μοιράστηκαν μπλούζες και καπέλα για τη συμμετοχή τους στη σύνθεση του παζλ.

Για τη συμμετοχή στην εγκεκριμένη αυτή δράση τα παιδιά της Ε΄ τάξης είχαν σχηματίσει τέσσερις ομάδες, τις ομάδες Ε΄1α, Ε΄1β, Ε΄2α και Ε΄2β, στις οποίες είχαν δοθεί ήδη από τον Ιανουάριο 2019 κομμάτια παζλ για χρωματισμό και επιμέρους σύνθεση, ύστερα και από την εκτενή ενημέρωση των εκπαιδευτικών της Ε΄ τάξης για τη διαδικασία.

Η συμμετοχή της Ε΄ τάξης στη συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε ύστερα από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου με στόχο την ευαισθητοποίηση, την αναγνώριση και την αποδοχή της διαφορετικότητας των ατόμων που ανήκουν στη διαταραχή του αυτιστικού φάσματος, την αποτροπή της κοινωνικής απομόνωσης και περιθωριοποίησης αυτών και την υποστήριξη των δεξιοτήτων που επιτρέπουν την κοινωνική ενσωμάτωσή τους.

Η συγκεκριμένη δράση αποτέλεσε το 1ο μέρος του 1ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Αυτισμού από 29 έως 31 Μαρτίου 2019 που οργάνωσε η Εταιρεία Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό Δ.Α.Δ.Ν. Καστοριάς.

Σχετικό βίντεο της δράσης δημοσιεύεται στον ιστότοπο: www.tovoion/com/tovoion-tv/tovoion-tv-το-παζλ-του-αυτισμού-ενώνει-τη-δυτ/

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Ε΄1

Την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019 ο εκπαιδευτικός κ. Πορπόρης Ιωάννης σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό κ. Χρήστο Τσανασίδη υλοποίησαν στην τάξη Ε΄1 σχέδιο εργασίας με θέμα τη λαϊκή τέχνη κι αρχιτεκτονική.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Τσανασίδη, μελετητή της λαϊκής τέχνης του τόπου μας, συγγραφέα των βιβλίων «Και όμως?οι τοίχοι μιλάνε» και «Η λαϊκή ζωγραφική στη Σιάτιστα» για την πρόθυμη ανταπόκρισή του στην πρόσκληση, ώστε τα παιδιά, με την υλοποίηση του project να προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο όχι μόνο γνώσεις για την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας αλλά και για την αισθητική της.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΑ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης με συνοδεία εκπαιδευτικών εκπροσώπησαν το 1Ο Δημοτικό σχολείο στην πανηγυρική θεία Λειτουργία και δοξολογία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου ανήμερα την 25η Μαρτίου, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Δ΄, Ε΄ και Στ΄ συμμετείχαν στην παρέλαση που έγινε στις 11.45 στην οδό Μητροπολίτου Ιακώβου. Στεφάνι δάφνινο κατέθεσε μαθητής του σχολείου μας στο Ηρώο την 22η Μαρτίου, αμέσως μετά την εκδήλωση της Στ΄ τάξης στο Πολιτιστικό Κέντρο «Άρης και Λίλιαν Βουδούρη».