Εκπαιδευτική εκδρομή στο φαράγγι Λάφιστα

Την Παρασκευή 31/10/2014 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας ταξίδεψαν στο Βελβεντό για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σιάτιστας-Βελβεντού: «Λάφιστα: το φαράγγι των μύθων και των υδάτινων ήχων».

Στόχοι του σχεδιασμού της επίσκεψης και της παρακολούθησης του συγκεκριμένου προγράμματος στο ΚΠΕ  ήταν:

  • να γνωρίσουν οι μαθητές τη γεωμορφολογία του νοτιοανατολικού τμήματος του Νομού Κοζάνης
  • να δουν από κοντά την τεχνητή λίμνη και την ψηλή γέφυρα του Πολυφύτου,  εντυπωσιακά έργα της ανθρώπινης παρέμβασης στη φύση
  • να αντιπαραθέσουν συγκρίνοντας τις ωφέλειες με τα αποτελέσματα- συνέπειες των παρεμβάσεων αυτών
  • να συλλέξουν συμπεράσματα για τις οικονομικές δραστηριότητες των κατοίκων του Βελβεντού (αγροτικές, εμπορικές, αλιευτικές) αλλά και  αθλητικές
  • να παρατηρήσουν τον οικοδομικό ιστό  και την αρχιτεκτονική των σπιτιών του συγκεκριμένου οικισμού, βγάζοντας συμπεράσματα για την ιστορική του πορεία
  • να απολαύσουν τη φθινοπωρινή ομορφιά των φυλλοβόλων δέντρων του δάσους που περιβάλλει το εντυπωσιακό φαράγγι της Λάφιστας
  • να αφουγκραστούν τους ήχους του φαραγγιού (χειμάρρων, καταρράχτη, πουλιών, εντόμων, ζώων) και να μυρίσουν τα αρώματά του δάσους του φαραγγιού
  • να μάθουν τρόπους προσανατολισμού
  • να μελετήσουν τα είδη της χλωρίδας του φαραγγιού
  • να εξετάσουν και να βγάλουν συμπεράσματα για την καθαρότητα των νερών του ποταμού
  • να μελετήσουν το φαινόμενο της διάβρωσης του εδάφους

Tα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ, αφού καλωσόρισαν τα παιδιά, παρουσίασαν  σ΄ αυτά το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο του προγράμματος για τη μελέτη στο πεδίο. Μετά το κολατσιό ακολούθησε η περιήγηση στο φαράγγι με στόχο την έρευνα στο πεδίο και συνοδούς-συντονιστές τον κ. Τσιουκαρδάνη Νίκο και την κ. Τσακμάκη Σοφία.  Ακολούθησε από τα παιδιά  η αξιολόγηση του προγράμματος. Οι γνωστικοί στόχοι που είχαν από την αρχή τεθεί επιτεύχθηκαν.

Συνοδοί εκπαιδευτικοί ήταν η κ. Στέφου Ζωή και η κ. Σαλίκα Ευδοκία.